قصه هاي كودكانه

۱۰ بازديد

كاردستي يكي از سرگرمي هاي گروهي محسوب مي شود و براي كودكان نيز انجام آن بسيار لذت بخش و هيجان انگيز است. چرا كه كودكان به انجام بازي ها، تفريحات و سرگرمي هاي گروهي بيشتر از انجام فعاليت ها و بازي هاي انفرادي علاقمند هستند. در سال هاي اخيار كه كودكان به دليل شيوع ويروس كرونا از انجام فعاليت ها و بازي هاي گروهي با دوستان خود محروم بوده اند و در ارگان هاي مدرسه و مهد كودك نيز حضور پيدا نكرده اند، پدر و مادر ها مي توانند به انجام فعاليت ها و سرگرمي هايي مانند ساخت كاردستي هاي متنوع بپردازند.

اما به خاطر داشته باشيد كه ايده و طرح هاي هيجان انگيز و جذابي كه با روحيات و علايق كودكان شما همخواني داشته باشد و به سلايق آن ها نزديك باشد، انتخاب كنيد تا كودكتان به انجام و ساخت كاردستي انتخابي شما علاقه و اشتياق نشان دهد. به عنوان مثال طرح و ايده كاردستي ليوان مي تواند براي كودكان بسيار جذاب و هيجان انگيز باشد. همچنين ساخت كاردستي ليوان توسط كودكان مي تواند به آن ها در مسير رشد شخصيتي اشان نيز كمك كند.

شخصيت افراد نيز در كودكي شكل مي گيرد بنابراين والدين مي تواند با روش ساده اي مانند آموزش ساخت كاردستي ليوان به كودكان باعث پرورش شخصيت بهتري در كودكان شوند و ويژگي هاي مثبت شخصيتي را در آن ها تقويت كنند. طرح كاردستي كلاه نيز مي تواند براي كودكان بسيار جذاب باشد زيرا مي توانند پس اتمام كار هنري خود از كلاهي كه ساخته اند استفاده كنند و اين امر باعث تقويت هر چه بيشتر اعتماد به نفس در آن ها مي شود چرا كه در حال استفاده از شي اي كه خودشان ساخته اند هستند. كاردستي مانند قصه هاي كودكانه يكي از راه هاي غير مستقيم آموزشي مناسب كودكان محسوب مي شود.